Spring til indhold
ForsideVejledninger

Er du blevet låst?

Du kan her som ansat eller studerende læse hvordan du skal forholde dig hvis din konto er låst eller din konto bliver ved med at låse. og hvad du eventuelt kan gøre for at løse situationen.

Lås din konto op

Er du blevet låst?

Du kan her som ansat eller studerende læse hvordan du skal forholde dig hvis din konto er låst eller din konto bliver ved med at låse. og hvad du eventuelt kan gøre for at løse situationen.

Lås din konto op

Hvorfor bliver jeg låst?

Du kan blive låst af flere grunde:

  • Du har skrevet din adgangskode forkert for mange gange.
  • Du har gamle adgangskoder liggende i din browser som påvirker din login session.
  • Der kan være en anden person, som har et AAU-Brugernavn, som minder om dit og ved en fejl er kommet til at skrive dit brugernavn i stedet for deres eget.
  • Du har skriftet adgangskode, men den er ikke opdateret på din telefon.
  • Du har opsat AAU-Mail i Windows' eller Mac's eget mailprogram/kalender.
  • Du har skiftet netværk (gået fra AAU til hjemmenetværk) og adgangskoden er ikke blevet synkroniseret ordentlig rundt.
  • Du har skiftet adgangskode derhjemme uden at være logget ind på VPN, og du bliver ved at indtaste den nye adgangskode for at logge ind på computeren, selvom computeren husker den gamle adgangskode (fordi den ikke har været på AAU netværk), hvilket kan påvirke en låsning.

Vidste du, at du selv kan låse din konto op igen, hvis din konto låser?

Din konto er blevet låst op. Du kan nu logge ind.

Har du ikke MitID

Skal du kontakte IT Supporten, så kan vi låse dig op