Spring til indhold

Implementeringen af ny ITSM løsning på AAU

Aalborg Universitet implementerer en ny IT Service Management (ITSM) løsning. Formålet er at skabe en mere struktureret drift på tværs af fællesservice og sikre en bedre digital oplevelse for både ansatte og studerende. For den almindelige bruger bliver den nye ServicePortal lanceret som en del af den nye løsning, hvorfra brugerne fra go-live kan rette henvendelse til it-support. Her på siden vil du finde nyheder og informationer om kommenede aktiviteter i forbindelse med lanceringen.

Implementeringen af ny ITSM løsning på AAU

Aalborg Universitet implementerer en ny IT Service Management (ITSM) løsning. Formålet er at skabe en mere struktureret drift på tværs af fællesservice og sikre en bedre digital oplevelse for både ansatte og studerende. For den almindelige bruger bliver den nye ServicePortal lanceret som en del af den nye løsning, hvorfra brugerne fra go-live kan rette henvendelse til it-support. Her på siden vil du finde nyheder og informationer om kommenede aktiviteter i forbindelse med lanceringen.

Uddannelse i ServiceNow

I forbindelse med lanceringen af ServiceNow, er der blevet afholdt uddannelsesseancer for alle der skal behandle sager i løsningen. 

Se Q&A fra undervisningsseancerne her

Nedenfor kan du se mere om uddannelsesseancerne:

Projektfaser

ITSM nyheder

Seneste nyheder

Procesejere og managere

Her finder du en oversigt over hvem der er udpeget til hvilke roller
Løsningen er bundet op på 9 centrale processer, og for hver af disse er der udpeget procesejere og proces managers. Procesejeren er ansvarlig for at processen hele tiden fungerer optimalt, og tilpasser den når der er behov for det. Procesejeren udstikker de overordnede regler for hvordan processen er. Procesmanageren er ansvarlig for at processen følges i praksis. Procesmanager opretter og vedligeholder workflows i samarbejde med fagområderne, og bidrager til at processen er brugbar. Procesmanager har ansvaret for at følge op på at workflows følges, og tilpasse dem efter behov.
Access processen
Procesejer: Michel Thomsen
Proces Manager: Helle Harken Larsen
Configuration processen
Procesejer: Tim Kirketerp
Proces Manager: Ny ansat + Helle Harken Larsen
Incident processen
Procesejer: Anja Bredal
Proces Manager: Claus Munk
Incident Management Processen
Major Incident processen
Procesejer: Per Bach
Proces Manager: Dorthe Jensen
Major incident Mangement Processen
Change processen
Procesejer: Tim Kirketerp
Proces Manager: Dorthe Jensen
Change Management Processen
Knowledge processen
Procesejer: Anja Bredal & Jannie Jensen
Proces Manager: Jannie Jensen
Problem processen
Procesejer: Vathana Devi Krishnasamy
Proces Manager: Dorthe Jensen
Problem Management Processen
Service Level Management
Procesejer: Per Bach
Proces Manager: Erik Vinding
Service Request
Procesejer: Anja Bredal
Proces Manager: Claus Munk og Finn Hybjerg
Service Request Management Processen

Deltagere i ITSM projektet