Change Management processen
Change Management processen
Formålet med Change Management er at udføre ændringer på en standardiseret måde uden at det påvirker driften samt sikre kvaliteten af den daglige drift ved:
- at changes altid er vurdereret af flere instanser (f.eks. brugere, infrastruktur m.m.)
- at konsekvenserne for brugerne er beskrevet og accepteret
- at sikre at implementering ikke falder sammen med andre changes
- at changen er godkendt af Change Advisory Board
Change Manager
Change manageren er ansvarlig for at:
- Alle changes, for at processen følges samt ansvarlig ved eskaleringer
- Afholdelse og opfølgning af CAB møder.
- Review af udførte changes.
- Udarbejdning af change workflow i samarbejde med systemforvaltere.
Hvis du har input og forbedringsforslag til processen, er det derfor en god idé at kontakte proces manageren, da vedkommende kan bringe forslag til forbedringer i spil.
Change Procesejer
Incident procesejeren er ansvarlig for at:
- Vedligeholdelse, dokumentation og videreudbikling af processen
- Sikre, at der sammenhænge med andre processer
- Proaktiv sammen med manager i forhold til opfølgning på processen