Spring til indhold
Forside

Nyhed

Få direkte besked på mail eller SMS om driftsforstyrrelser for AAU’s IT-systemer

Lagt online: 14.02.2024

Fik du også en hel masse mails med titlen "Confirm your Keynius account" i starten af februar og undrede dig over, hvad det gik ud på? Var det phishing-mails, skulle man slette dem eller foretage sig andet? Det og andre hændelser i AAU’s IT-systemer og -services kan du få hurtigt og løbende besked om på AAU’s Serviceinfo-side. Her kan du også abbonnere på de systemer og services, som du bruger i dit arbejde, og få direkte besked på mail eller SMS, når der er driftsforstyrrelser.

Nyhed

Få direkte besked på mail eller SMS om driftsforstyrrelser for AAU’s IT-systemer

Lagt online: 14.02.2024

Fik du også en hel masse mails med titlen "Confirm your Keynius account" i starten af februar og undrede dig over, hvad det gik ud på? Var det phishing-mails, skulle man slette dem eller foretage sig andet? Det og andre hændelser i AAU’s IT-systemer og -services kan du få hurtigt og løbende besked om på AAU’s Serviceinfo-side. Her kan du også abbonnere på de systemer og services, som du bruger i dit arbejde, og få direkte besked på mail eller SMS, når der er driftsforstyrrelser.

Tekst: Marianne Fuglsang Welling Farsinsen, AAU Kommunikation og Public Affairs Foto: William Holler Brændstrup

 

De fleste ansatte på AAU har en række af IT-systemer og services, som dagligt anvendes i løsningen af arbejdsopgaverne. De er for de fleste af os uundværlige redskaber, så når de engang imellem uundgåeligt rammes af utilgængelighed, systemfejl eller andet, kan der hurtigt opstå forvirring hos os med spørgsmål til følge: Hvad er der galt, er ITS ved at løse problemerne, og hvor lang tid går der mon, inden jeg igen kan arbejde i systemet? 
 
- Vi har mere end 300 IT-systemer og services på AAU, som hele tiden udvikles, forbedres og sikkerhedsopdateres, og det giver helt uundgåeligt, men beklageligvis selvfølgelig, indimellem gener for brugerne. I de situationer vil vi selvfølgelig gerne lade ansatte og studerende vide, at vi arbejder på at løse problemerne hurtigst muligt og give dem en forventning til, hvornår vi forventer, at alt igen virker, som det skal. Det kan vi gøre via Serviceinfo, som også giver ansatte og studerende en abonnements-mulighed, fortæller Anja Mørck Bredal, teamleder hos IT Support, AAU. 
 
Serviceinfo findes på hjemmesiden https://www.its.aau.dk/serviceinfo, hvor der også er vejledning til, hvordan man tilmelder sig abonnement på enten enkelte udvalgte eller alle AAU-services og -systemer, og man kan vælge at få tilsendt information på enten mail eller SMS. 
 
Ønsker man ikke at tilmelde sig abonnement og få direkte besked i sin indbakke eller pr. SMS, kan den aktuelle drifts- og serviceinformation altid tilgås blot ved at besøge siden https://www.its.aau.dk/serviceinfo